آخرین اخبار
کد مطلب: 80081
چندين کشته در حمله به راهپيمايي روز قدس در نيجريه/پسر رهبر شيعيان نيجريه در ميان کشته‌ها
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1793

 

 

 

به گزارش سلام لردگان، رسانه‌هاي نيجريه بامداد شنبه از تيراندازي نيروهاي ارتش اين کشور به سمت تجمع راهپيمايان روز قدس در شهر «زاريا» واقع در شمال اين کشور خبر دادند.

پايگاه «صحرا ريپورتز» نيجريه به نقل از يک سخنگوي «جنبش اسلامي» نيجريه نوشته است که در اين حمله، چندين تن از جمله «محمد ابراهيم زکزاکي» فرزند شيخ «ابراهيم زکزاکي» رهبر شيعيان نيجريه، کشته شده‌اند.

تعداد کشته‌هاي حمله روز جمعه بين 11 تا 14 نفر اعلام شده است. همچنين جنبش اسلامي نيجريه اعلام کرده است که دستکم 40 تن در اين راهپيمايي دچار مجروحيت جدي شده‌اند.

«ابراهيم موسي» سردبير هفته‌نامه «الميزان» وابسته به جنبش اسلامي در اين مورد گفته است: «گزارش‌هايي که به دست ما رسيده، حاکي از آن است که برخي از سربازان ارتش نيجريه از پشت به سمت صفوف راهپيمايي‌اي که بعد از نماز جماعت شهر «زاريا» در استان «کادونا» برگزار شد، تيراندازي کرده‌اند.»

آقاي موسي تأکيد کرده است که اين راهپيمايي بدون هرگونه خشونت و يا حادثه خاصي برگزار شده و مشخص نيست نيروهاي ارتش به چه دليل دست به اين حمله زده‌اند.

پايگاه خبري متعلق به «کميسيون اسلامي حقوق بشر» نيجريه نيز گزارش داده است که نيروهاي امنيتي ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در راهپيمايي را نيز بازداشت کرده‌اند. 3 فرزند شيخ زکزاکي در ميان بازداشت‌شدگان هستند. برخي منابع غيررسمي هم از کشته شدن دو فرزند وي در بازداشتگاه خبر داده‌اند.

روز جمعه هزاران نفر از مردم نيجريه در راهپيمايي‌هايي که در شهرهاي مختلف اين کشور به مناسب روز قدس و در حمايت از مردم فلسطين برگزار شد، شرکت کردند. هنوز گزارشي از درگيري‌هاي احتمالي در ديگر شهرها منتشر نشده است. دولت نيجريه نيز هنوز واکنشي به حادثه شهر «زاريا» نشان نداده است.

انتهاي پيام/

خبرگزاري فارس

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس